Shots

Nu till vårterminen har vi påbörjat en ny kurs som hete Digitalt skapande 1. Den är hittils jätterolig och jag känner verkligen att jag kommer få enorma möjligheter att utvecklas. Det har är bilder från ett och samma råmaterial, till en uppgift där man fick välja att bli inspirerad av antingen musik eller en konstnär. Jag valde musik, och tog låten Shots  med Imagine dragons som inspirationskälla. Själva låten i sig är ganska glad och peppande, men texten har en något mörkare ton, vilket jag valde att fokusera på, framförallt strofen "and then I shot, shot shot a hole through everything I love". Efter en stunds redigering insåg jag att även om just jag tänkt en speciell sak med bilden, så kan den även väcka andra känslor hos åskådaren, som kanske också kan sympatisera med bilden. 
Jag gillar den här bilden eftersom den är annorlunda mot vad jag brukar göra.
 
 
Allmänt | |
Upp